Sfaturi pentru posesorii de mașini diesel pentru o iarnă fără probleme

Autor: Mihai Morcovescu 15 ian. 2022 Știri auto

Condițiile meteorologice severe din timpul iernii pot fi cel mai mare dușman pentru mașinile cu motoare diesel. Pentru a-ți face o idee trebuie să știi că este de cinci ori mai greu să pornești un diesel la -15 grade Celsius decât la +25 de grade Celsius.

De aceea, utilizarea unei motorine adecvate pentru sezonul rece reprezintă un factor extrem de important în buna funcționare a motoarelor TDI, dCi, CDTi, HDi, etc. Dincolo de tipul de carburant folosit există și alte aspecte de care proprietarii de mașini diesel trebuie să țină seama în sezonul rece. Iată ce trebuie să faci pentru a evita orice probleme de pornire a motoarelor diesel pe timp de iarnă.

Fii cu băgare de seamă la bateria mașinii!

deconectezi bateria mașinii motorul pornit

Experții recomandă ca rezervorul de carburant să fie mai tot timpul umplut cel puțin la jumătate. O cantitate mai mare de motorină se va răci mai greu, iar un rezervor cât mai plin nu va favoriza crearea condensului. Deși este mai scumpă, motorina aditivată corespunzător sezonului geros îi va face bine mașinii tale.

În condiții de temperaturi foarte joase, motorul diesel va trebui pornit măcar o dată pe zi, mai ales dacă nu circuli cu mașina. În timpul funcționării motorului motorina din rezervor se amestecă cu cea recirculată din motorul cald prin conducta de retur. În același timp, va trebui să verifici periodic filtrul de carburant, iar în caz de nevoie să-l schimbi.

O atenție deosebită trebuie acordată bateriei mașinii. Pe timp de iarnă, aceasta este mult mai solicitată comparativ cu sezonul cald. În plus, pornirea motorului necesită un curent de 2-3 ori mai mare decât pe timpul verii.

Întotdeauna fii atent la martorul de bord „bujii incandescente”. Nu încerca să pornești motorul înainte de stingerea acestui indicator luminos. Dacă temperatura exterioară a coborât mult sub 0 grade, după stingerea avertizorului, ia contactul și pune-l din nou. De abia după ce se stinge a doua oară martorul poți să încerci să pornești motorul.

Dacă observi că acesta nu pornește egal, înseamnă că una sau chiar două bujii incandescente sunt întrerupte. În cazul acesta va trebui să înlocuiești tot setul de bujii. Astfel vei fi scutit de orice probleme.

Atenție la lichidul de răcire (antigel)!

lichidul antigel

În același timp, producătorii recomandă schimbarea curelei de distribuție la anumite intervale. De obicei, recomandat este ca la fiecare 60.000 km să fie înlocuită cureaua de distribuţie pentru a fi scutit de orice neplăceri.

Un alt detaliu foarte important îl reprezintă utilizarea unui ulei de motor de foarte bună calitate. Astfel, starea tehnică optimă a motorului, adică raportul de compresie adecvat va ușura pornirea mașinii în condiții extrem de iarnă.

Dacă este posibil, atunci când este ger, ar fi minunat să-ți parchezi mașina într-un loc ferit de îngheț, vânt și viscol. Dacă nu, atunci îți recomandăm să-ți achiziționezi o prelată auto. Este ideală în astfel de condiții meteo.

Nu în ultimul rând, verifică periodic lichidul de răcire (antigelul). Principalul său rol pe timpul iernii este acela de a împiedica înghețarea motorului atunci când temperaturile pot fi foarte scăzute.

Dacă ești nevoit să completezi nivelul din vasul de expansiune, ai grijă la densitatea antigelului din motorul mașinii tale. Și, încă ceva: fă această operațiune doar când motorul este rece.

Sursa: ForConstructionsPros


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Promotor.ro


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide